Jak usnadnit život zaměstnancům hotelu?

Pokud občas cestujete, určitě máte zkušenosti i s pobyty v hotelích. A proto by bylo super vědět, jak můžete usnadnit život zaměstnancům hotelu a jakým chybám se naopak vyvarovat, když z hotelu odjíždíte.

 

Tringelt pro pokojskou

Lidé pracující ve službách se obvykle nemohou pochlubit vysokou částkou na výplatní pásce, takže pokud jste s jejich prací spokojení, není na škodu ji ocenit i jinak než slovně. Drobným finančním příspěvkem nepohrdne snad nikdo. Problém může být však v tom, kdo ty peníze nakonec dostane. Žádný zaměstnanec totiž nepracuje 7 dnů v týdnu, proto je možné, že pokojská, která uklízela váš pokoj poslední čtyři dny, tam právě v den vašeho odjezdu nebude. Pokud si chcete být jistí, že vaše spropitné dostane právě ona, dejte jí ho raději přímo.

Stelete postele?

Pokud se snažíte nechat pokoj po svém odchodu v použitelném stavu, je to od vás pozorné. Co se ale týká ustýlání postele, je to škoda času. Je totiž úplně jedno, jak hezky zastrčíte prostěradlo, ustelete přikrývku nebo načechráte polštář, po vašem odchodu pokojská postel stejně celou rozbombarduje. Ložní povlečení se musí vyměnit po každém hostu, a to bez ohledu na to, v jakém stavu postel zůstala.

Odpadky po celém pokoji

Někteří lidé se chovají v cizím prostředí otřesně – jako odpadkový koš jim slouží celá plocha pokoje a hotelový personál si pletou s osobním služebnictvem. Ano, oni za to jsou samozřejmě placeni. To ale přece neznamená, že jim musíš jejich práci stěžovat víc, než je nutné. Posbírat po sobě odpadky a dát je do koše je snad to nejmenší, co můžeme udělat.

Skládání použitých ručníků

Stejně jako u stlaní postele, ani zde nelze odepřít body za snahu. Nicméně skládáním použitých ručníků naděláte více škody než užitku. Pro personál je totiž nemožné rychle poznat, které ručníky jste použili a které ne. Musí tedy bez milosti hodit do prádla všechny. Pokud však chcete aplikovat ekologický a trvale udržitelný přístup už během svého pobytu v hotelu, použijte jeden ručník vícekrát. Ušetříte tím vodu, která se používá na praní!

Používáte i to, co nepotřebujete?

Není zbytečné špinit věci, které vlastně nepotřebujete? Technicky vzato jste za ně zaplatili, takže máte plné právo dělat si s nimi, co chcete. Ale proč vlastně?! To, že jste sám/sama na pokoji se dvěma postelemi, nemusí automaticky znamenat, že budete spát jednu noc na jedné posteli a druhou noc zase na druhé. Totéž platí i o hotelové kosmetice. Není přece nutné otevřít lahvičku se sprchovým gelem a použít ji jen jednou, když jste si přivezli svoji oblíbenou kosmetiku do hotelu s sebou. Poloprázdná lahvička se sprchovým gelem se dalšímu hostovi nabídnout nemůže, takže poputuje rovnou do koše.

Vše má své místo

Pokojské mají na starosti desítky pokojů, které hosté opouštějí přibližně ve stejnou dobu, a krátce nato přicházejí zase hosté noví. Není tedy času nazbyt, všechno musí šlapat jako hodinky. To poslední, po čem pokojská v takovém hektickém momentu touží, je odsouvat nábytek a hledat ovladač od televize nebo otevírat všechny skříně ve snaze vypátrat rychlovarnou konvici. Najít věci na svém místě jí usnadní práci víc, než by se mohlo zdát. Proto před svým odjezdem položte všechno tam, kde jste to při příchodu našli, nebo klidně i na jiné, ale dobře viditelné místo. Pokud jste si něco zapůjčili na recepci, není zcela od věci odnést to přímo tam.

Zavřené okno

Všichni lidé mají své pachy, které se během jejich pobytu rozlezou po pokoji. A jednou z povinností pokojské je pokoj těchto čichových stop zbavit. Bohužel na to má velmi málo času. Pokoj s koupelnou se za 20 minut zkrátka pořádně nevyvětrá. Pokud chcete pokojské ulehčit práci, otevřete ještě před svým odchodem z pokoje okno. Uděláte tím radost nejen samotnému personálu, ale nepochybně i hostům, kteří se v pokoji ubytují po vás.